Projekti

PROJEKTI

Višja strokovna šola, ŠC Ljubljana je začela z delovanjem v študijskem letu 2015/2016. Že od ustanovitve dalje si šola prizadeva sodelovati s podjetji in tako narediti študentom bolj zanimiv in vsebinsko prijeten študij. S klikom na spodnje povezave si oglejte njihova projektna dela.

By Helena Jerman 17 May, 2023
Vitre in masivni les
By Klavdija Naglič 19 May, 2022
Delavnica s podjetjem Festo - prikaz koračnih in servo pogonov
Razstava Rokodelski center Ribnica
By 16 May, 2022
Študenti oblikovanja materialov, smer les, so pod skrbnim vodstvom prof. dr. Žive Deu sodelovali v skupnem projektu z rokodelci Rokodelskega centra Ribnica ter dijaki Gimnazije in srednje šole Kočevje.
By Klavdija Naglic 10 Feb, 2022
Študentje OM oblikovali držala za maske
By Klavdija Naglic 10 Feb, 2022
Predmet TROG - Tehnično risanje in opisna geometrija
By Klavdija Naglič 02 Feb, 2022
Umetniško izražanje v kovini - izdelki študentov OM, 2.letnik, 2021/22
By Matjaž Zorko 09 Jun, 2019
Letošnja razstava študentov je predstavitev različnih področij grafičnega raziskovanja, ki je nastala v okviru študijske smeri oblikovanja materialov na Višji strokovni šoli, Šolskega centra Ljubljana. Letos so se študentje pod mentorstvom prof. Jelene Sovre in prof. Svetlane Sovre pridružili projektu oz. so sodelovali s Strokovnim izobraževalnim centrom Ljubljana, Srednjo poklicno in strokovno šolo Bežigrad znotraj že v naprej pripravljenega projekta “Pr’ rok”. Ker je bil s strani bežigrajske strokovne šole podana že vsebina in ime projekta, so se naši študentje lotili raziskave in izdelovanja logotipa, kateremu je sledila še celostna podoba povezana z nekaterimi spremljajočimi prepoznavnimi dodatki. Študentje so se lotili projekta v nekakšni navidezni obliki sodelovanja designa in rokodelstva, torej principa, ki je je že od antike dalje, preko renesanse vse do secesije oz. art nouveauja povezoval umetnost z obrtjo skozi ustvarjalni in fizičen proces umetnikovega dela. Zato se zdi, da je ta manualni princip že v samem imenu poudarjen s pojmom roke, ki se seveda z besedno igro in samo mislijo na uporabnost določenih predmetov preskoči v logično nadaljevaje “Pr’ rok”. Tako dobimo pomen, kjer se srečamo z nečem podobnim kot je bil art and craft princip, ki se je razvil v rokodelsko gibanje in umetnostno smer v Veliki Britaniji med leti 1880 in 1920. Na eni strani je ta nova smer predstavljala tradicionalno obrtništvo s preprostimi oblikami, ki je pogosto uporabljala klasične, romantične ali ljudske sloge dekoracije in je tudi že težila k novim oblikovnim formam. V bistvu pa je predstavljala nekakšno antiindustrijsko stališče. Njen vpliv pa se je tudi kasneje nadaljeval tudi med obrtnimi oblikovalci, dizajnerji in ostalimi umetniki še dolgo po tem, ko je smer poniknila s sistemom množične proizvodnje stvari, ker je primat zaradi nižji cen izdelkov in konkurenčnosti v celoti prevzela industrija proti kateri je bilo celotno gibanje tudi uperjeno. V grafičnem kontekstu pa se znotraj tega ustvarjanja bodočih oblikovalcev pojavljajo oblike celostnih podob, logotipov, in reklamnih predmetov v tipičnih estetskih formulah značilnih za oblikovaje oz. design, ki so prav v primeru logotipov geometrijsko izčiščene in delujejo prepoznavno in kar same nagovarjajo gledalca. V svojih barvnih kombinacijah te celostne podobe delujejo sveže in dovolj pogumno, da lahko zaznamo spogledovanje z nekaterimi že skoraj mainstream oblikovnimi vzorci, ki spomnijo celo na barvno skalo Kharima Rashida. Podoben vzorec dizajniranja kot “Pr’ rok se ponovi še pri celostni podobi podjetja Tapetništvo Markelj, podjetja, ki sponzorira dijaška podjetja in ki dijakom v omogoča materiale za izdelavo produktov. Ker podjetje ni imelo lasne celostne podobe, so se je lotili naši študentje z mentorji in so zato za podjetje prepoznavne predmete nanizali na spodnjem delu posterja, ter tako še bolj neposredno povezali oblikovanje s samo obrtno panogo oz. njeno dejavnostjo. S tem pa je dobila ta celostna podoba še marketinški pomen in se prelevila direktno v grafično oblikovno govorico namenjeno kupcem. Tretja grafična predstavitev se nam pojavlja v obliki kolaža manjših zaključenih podob združenih v en sam plakat s tematiko posvečeno velikemu slovenskemu pesniku Francetu Prešernu in njegovi pesmi Pevcu. Gre za vzorce, ki se tako oblikovno kot vsebinsko povezujejo v celoto in tako ustvarjajo harmoničen prikaz celote, ki ob raziskovanju podrobnosti, vsak zase deluje kot svet v malem, spominjajoč na tradicijo slovenske plakatne umetnosti iz zadnjega obdobja 20. stoletja, zaradi digitalizacije pa tudi z vizijo v obdobje novega milenijuma. A ko se ti manjši grafični vzorci sestavijo, dobi ta večja celovita forma nekakšen abstrahiran pomen, prepoln razlikujočih se linij, barv in kompozicijskih domislic, ki jih zlahka povežemo z vsemi smeri moderne in sodobne abstraktne umetnosti. Nenazadnje je bil zato tudi plakat, ki s svojimi kratkimi in jasnimi, pa tudi prikritimi sporočili deluje kot izrazno sredstvo, znotraj oblikovne prepoznavnosti projekta Pr’ rok uporabljen kot tak abstrahiran vizualni princip nagovarjanja. Študentje pa se predstavljajo še z izdelki prostoročnega risanja, s katerimi je prikazan del procesa študija na smeri oblikovanje materialov, kjer študentje pod mentorstvom prof. Svetlane Sovre pridobivajo veščine povezane s spoznavanjem ploskovitosti, senčenjem, perspektivičnostjo oz. razumevanja objektov v prostoru. Saj vsi vemo, da se vsak proces snovanja začne s skico, ki je pravzaprav prvi grafični prenos ideje iz možganov na kos papirja, včasih tudi na nepotiskano stran računa v kavarni, na tisto kar se znajde pri roki. Tako se zdi, da sta z motom “Pr’ rok” našla skupen jezik tako ročno izdelovaje kot oblikovanje, prvo s pomočjo tehničnih delovnih orodij in drugo s pomočjo softverskih orodij oz. tako preprostega harvardskega pripomočka, kot je miška, ki je pri oblikovanju vedno pri roki. Menorji: prof. Svetlana Sovre prof. Jelena Sovre
By Mirjam Založnik 25 Jan, 2018
V Centru Ivana Hribarja v Trzinu se je študent naše prve generacije udeležil otvoritve razstave izdelkov, ki so jih zasnovali udeleženci študijskega krožka "Iz odpadka do produkta". Mentorica krožka je bila Branka Urbanija. Na krožku so ustvarjali praktične izdelke iz odpadnega in kvalitetnega industrijskega materiala. Študentu Roku Vojska se je v okviru tega krožka porodila ideja za izdelek Reciflaša, saj so na krožku sodelovali s podjetji, ki so želeli svoj kvalitetni odpadni material preoblikovati v nov produkt. Izdelek "Reciflaša" je narejen iz odpadnega materiala in je namenjen recikliranju domačih odpadnih materialov (v tem primeru steklenice). Izdelan je iz vezane plošče in senčila kot embalaža. Rok Vojska je dodal tudi infografiko z informacijo o izdelku ter njegovem nastanku, navodila za uporabo izdelka, razne kreativne ideje za uporabo in oblikovanje steklenic ter informacije o pomenu oznak na plastenkah (katere je možno reciklirati, itd.). Pri projektu so sodelovala naslednja podjetja: Les: Lestur, d.o.o., Komenda Senčilo: Design Vertikal, d.o.o., Trzin Olje za les: EKOSEM - oljeno pohištvo, Radomlje, Anton Urbanija
By Mirjam Založnik 04 Jan, 2018
Diplomska naloga Tita Laglerja temelji na predstavitvi celotnega procesa oblikovanja novega pohištvenega sestava Quadrino podjetja Voga, d.o.o. iz Grosuplja, ki se že 25 let ukvarja s proizvodnjo in inženiringom na področju pohištvenih sistemov s poslovno usmeritvijo na nemški in švicarski trg. S pomočjo Titove ideje so v podjetju Voga, d.o.o. ustvarili pohištveni komplet iz treh elementov različnih dimenzij, ki omogočajo modularne rešitve pri opremljanju bivalnih in poslovnih prostorov. Izdelek je oblikovan po principu trenutnega trenda naredi si sam (Do it yourself), ki postaja vse bolj popularen med uporabniki. Ime Quadrino pa izhaja iz ortogonalne vizualne podobe tega modularno zasnovanega pohištvenega sklopa. Izdelek Quadrino je plod sodelovanja Višje strokovne šole, smer oblikovanja materialov, s podjetjem Voga, d.o.o. oz. kot pravi prof. Ernest Nograšek: »Začetki diplomske naloge segajo v okvir prizadevanj sodelovanja naše višje šole z gospodarstvom. S tem namenom sem pri predmetu načrtovanje in oblikovanje izdelkov nastavil naloge za obstoječe podjetje, ki smo ga tudi obiskali. Na podlagi idejnega predloga in ob navdušenju predstavnikov podjetja je dobil študent Tit Lagler tudi možnost opravljanja praktičnega izobraževanja v podjetju Voga, d.o.o.. Tam je pod strokovnim vodstvom direktorja podjetja, gospoda Bogdana Galeta, strokovnega somentorja, gospoda Gorazda Ratkajca (ki jima gre posebna zahvala, da sta nam ponudila priložnost in vseskozi verjela v naše sodelovanje) in mojim mentorstvom izpeljal nalogo do izvedbenega projekta in prototipa, ki ga je tudi predstavil na zagovoru diplomske naloge, zaradi česar je bilo njegovo diplomsko delo ocenjeno z 10-ico.« Ker ima podjetje Voga, d.o.o. dolgoletne izkušnje z obdelavo železa oz. železnih profilov in tudi zaradi nabora znanja in obstoječe tehnologije, je padla odločitev, da bo prototip pohištvenega sestava Quadrino izdelan iz vroče valjanih železnih profilov. Poleg železa naj bi za pohištveni komplet Quadrino, pri tem se predvsem misli na ulivanje nivelacijskih elementov, prišla v poštev uporaba zlitine zamak. Za delovno ploskev mize pa je predvidena furnirana ali oplemenitena iverna plošča v različnih barvnih kombinacijah oz. steklo. Diplomska naloga Tita Laglerja nam predstavlja celoten oblikovalski proces, ki predvideva in vključuje posamezne korake poteka postopka, kot so npr. v samem začetku spoznavanje naročnika in oblikovalca, raziskava tržišča oz. preučitev izdelkov na trgu in določitev ciljne publike, v naslednjem koraku pa poznavanje materialov izdelka, različnih tehnologij izdelave in širše razumevanje snovanja in nazadnje snovanje novega izdelka (upoštevanje vseh prej naštetih parametrov). Gre za postopek, razdeljen v korake, ki jim je diplomant Lagler dodal težo z naslednjim citatom svojega mentorja, profesorja Ernesta Nograška: »Oblikovanje in načrtovanje izdelkov ni umetniška interpretacija, temveč je proces, ki poteka po fazah.« V začetni fazi načrtovanja izdelka je bil pohištveni sestav Quadrino zasnovan in dimenzioniran s posebnim računalniškim programom za 3D-modeliranje SolidWorks 2016. S programom Artube 3 pa je bil izdelan izris rezalne poti programa cevnega laserja. Tako je nastal osnovni element pohištvenega kompleta Quadrino (Q1, Q2, Q3), ki ga sestavljajo trije po obliki in dimenzijah različni kovinski okvirji, ki se lahko med seboj spajajo v poljubnih kombinacijah, odvisno od namena uporabe, kakor nam prikazuje tako možnost spajanja vseh treh elementov v podnožje večje mize.
By Mirjam Založnik 03 Jan, 2018
Študenti 2. letnika so pri predmetu Umetniško izražanje v kovini na podlagi predavanj, zgodovinskega uvida ter pregleda sodobnih trendov in lastnega raziskovanja izdelali lasten izdelek - svečnik. Snovanje je potekalo po ustaljenem faznem poteku v oblikovanju: od skice do realizacije produkta. Poleg omenjenega je bil eden bistvenih parametrov upoštevanje tehnoloških zmožnosti znotraj šolskih delavnic in čas izdelave, v katerem je bilo potrebno izdelati končni izdelek. Vsi študenti so v predvidenem času uspešno izdelali svoj izdelek.
Show More
Share by: