fb sls lj

Šolski center Ljubljana
Višja strokovna šola
Aškerčeva cesta 1
1000 Ljubljana

Vabimo vas, da nas pokličete:

Tajništvo:            01 24 11 683

 

Ravnateljica,
Mirjam Založnik univ. dipl. ing. les
01 24 11 682

ali nam pišite:  Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate.

Uradne ure:

KJE: v referatu za študijske zadeve, pritličje kabinet št. 14, vodi ga Metka Dernovšek.

KDAJ: vsak dan od 10:00 do 15:00 ure, razen torka, ko smo vam na razpolago od 10:00 do 17:00 ure.  

Izven teh terminov smo vam na razpolago po predhodnem dogovoru, pokličite nas ali nam pišite na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate.

 

Obvestila

Prva diplomantka in prva diploma prve generacije študentov

Teja Susman, naša prva diplomantka na Višji strokovni šoli Šolskega centra Ljubljana, je konec septembra 2017, še pred iztekom svojega rednega študijskega obdobja, zaključila svoj študij na smeri oblikovanje materialov z diplomsko nalogo z naslovom OBLIKOVANJE DELOVNEGA ORODJA ZA KONSERVATORJE-RESTAVRATORJE.

Diplomantka Teja Susman je nalogo pripravila pod mentorstvom g. Matjaža Bizjaka, univ. dipl. arheologa in akademskega restavratorja, s katerim se je seznanila na delovni praksi na oddelku Mestnega muzeja Ljubljana, v konservatorskem središču Ščit, in čigar delovno orodje je v svoji diplomski nalogi prilagodila novim ergonomskim, oblikovalskim in estetskim principom, pri čemer jo je vodil in usmerjal mentor z naše Višje strokovne šole, profesor Ernest Nograšek.


Preden se je diplomantka Teja Susman lotila ustvarjanja novih principov definiranja in oblikovanja konservatorskega delovnega orodja, se je prepustila raziskovanju takšnega orodja skozi minula obdobja tako prek instrumentov, ustvarjenih v obrtnih delavnicah nožarjev, orožarjev in orodjarjev, pa vse do zobozdravstvenega oz. protetičnega orodja in nazadnje prvih orodij znotraj konservatorske stroke, ki so bili (oz. so še) velikokrat prepuščeni lastni iznajdljivosti konservatorjev.


Pri slednjih je raziskovala tudi strokovno delo restavriranja različnih arheoloških predmetov iz različnih kovin, kot so baker, bron, srebro in železo, in predvsem natančen, dolgotrajen in naporen postopek odstranjevanja korozivnih oblog iz njih pod binokularno lupo.
Nato pa je s pomočjo preučevanja ergonometrijskih principov in lastnosti različnih pisal od svinčnika do nalivnega peresa začela ustvarjati novo moderno orodje za konservatorje, ki je moralo temeljiti na principu funkcionalnosti.

Pri končni izdelavi orodja se je osredotočila predvsem na izgled in ergonomičnost orodja; pozornost je posvetila pravemu oprijemu držala, ki poleg tega tudi lepo izgleda. Pri tem je bilo na prvem mestu osnovno vodilo, kako restavrator premika roko. V procesu raziskovanja je opustila nekatere vidike, ker so se izkazali za neustrezne, in se s pomočjo ponovnega vpogleda v zgodovino pisal, natančneje nalivnih peres, odločila za njihov izgled, ki je, kot sama pravi »… že sam po sebi všečen, delujejo elegantno, prestižno in je primeren za delo restavratorja.«

Kljub igranju z mislijo, da bi bilo orodje podobno ptičjemu peresu, je na koncu nastal eleganten kovinski izdelek iz inoksa, oblikovan ergonomsko, s koncem držala, ki je zaobljen, in ne oster, videz pa nekako poustvarja stiliziran stilus, starodavno pisalo, znano iz časa starih civilizacij, ki je v tej moderni preobleki primerno prav za delo restavriranja. Da bi predmet dobil svoj individualni izraz, pa mu je dodan še minimalistični dekorativni element.

Poleg orodja spada k celoti še podstavek oz. elipsasto držalo, narejeno iz brusnega kamna, ki ga lahko restavrator uporablja za brušenje konic oz. držalo skrije konico in se tako izognemo morebitnim poškodbam, hkrati pa se brusni kamen prilagaja restavratorjevi roki.

2    1

 

S piškotki si pomagamo pri zagotavljanju storitev. Z uporabo naših storitev se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke. Podrobne informacije.